ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΓΛΑΪΑΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΥ

Με αφορμή την έκθεση ζωγραφικής της Αγλαΐας Χατζημάρκου βρεθήκαμε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κορυδαλλού "Μελίνα Μερκούρη" να θαυμάσουμε τα έργα της και να έχουμε μια κουβέντα.

ΤΑΞΙΔΙ
Κυρία Χατζημάρκου, πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Μέχρι τώρα σας ξέραμε από τη δουλειά σας στο χώρο της φωτογραφίας. Τώρα ανακαλύπτουμε άλλη μία καλλιτεχνική διέξοδο. Πείτε μας από πότε ασχολείστε με τη ζωγραφική?
Μυήθηκα στη ζωγραφική σε παιδική ηλικία στο εξωτερικό, από καταπληκτικούς δασκάλους που με έκαναν να δω την τέχνη ως τρόπο έκφρασης χωρίς όρια, με άπειρες δυνατότητες, όπου η φαντασία επιτρέπετε να ξεπερνά τη ρεαλιστική εικόνα. Θεωρώ ότι η τέχνη δεν έχει τέρμα, μπορείς πάντα να πας ακόμα πιο πέρα, να πειραματιστείς, να εξελιχθείς. Έτσι ασχολούμαι από παιδί με τη ζωγραφική. Βέβαια υπήρχαν κάποια κενά διαστήματα απραξίας. Αυτή τη φορά όμως η ανάγκη για έκφραση ήταν μεγαλύτερη και η ψυχική διάθεση δυνατότερη. Ο συνωστισμός συναισθημάτων, στην πάροδο του χρόνου, αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη να μεταφέρω το υποσυνείδητο σε συνδυασμό με το συνειδητό πάνω στον καμβά.


ΑΚΡΟΝΕΙΡΟ
Θέλουμε να μας δώσετε λίγα στοιχεία για τους πίνακές σας. Από πού εμπνέεστε, για τη θεματολογία τους?  
Στους πίνακες κυριαρχεί το μεταφυσικό στοιχείο. Σε κάποιους από αυτούς απεικονίζεται το μέγεθος της ανθρώπινης υπόστασης σε  σύγκριση με το σύμπαν. Προσπάθησα να αποτυπώσω τις συνέπειες που έχει η αδικία, η προδοσία, η αλαζονεία και η χειραγώγηση στις ψυχές των ανθρώπων είτε ως θύμα, είτε ως θύτης αλλά και την γαλήνη μέσω της εξιλέωσις, της δικαιοσύνης και του σεβασμού.
 
9ος ΚΥΚΛΟΣ

Θα θέλατε να μας πείτε για τα υλικά και τις τεχνοτροπίες που χρησιμοποιείται?
Τα βασικά υλικά που χρησιμοποιώ είναι ακρυλικά και τέμπερες. Στη σειρά της Μυθολογίας πειραματίστηκα με ίνες, κόλλα και χρώμα, όπως και πάστα εμπορίου αλλά και χειροποίητη. Θεωρώ ότι είναι τα κατάλληλα υλικά για να "μιλήσουν". Δημιουργούν εντάσεις και σκιάσεις από μόνα τους προκαλώντας την φαντασία.


ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ
Στην πλειονότητα των έργων, όπου υπάρχει ορατό το ανθρώπινο στοιχείο, αντικρίζουμε το πίσω μέρος των σωμάτων. Υπάρχει λόγος που το απεικονίζετε έτσι?
Προσπάθησα να βγάλω την ένταση της ανθρώπινης ύπαρξης  χωρίς προκαταλήψεις ομορφιάς ή ασκήμιας ή ακόμα και την επιρροή των συναισθημάτων μέσω μιας έκφρασης προσώπου. Κατά αυτόν τον τρόπο αποτυπώνω, ότι δυνητικά ο άνθρωπος είναι ίσος αλλά και απεριόριστα εκτεθειμένος σε ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης φύσης.

 

ΜΕΔΟΥΣΑ

Πόσο δύσκολο είναι να αποχωρίζεστε ένα έργο?
Νομίζω ότι κάθε έργο συνεχίζει να δίνει ενέργεια αλλά και δύναμη ανάλογη της απεικόνισης του θέματος όπου και να βρίσκεται, οπότε χαίρομαι να γνωρίζω ότι είναι κοντά σε ανθρώπους που κατανοούν και επιλέγουν το θέμα.


ΕΞΙΛΕΩΣΗ
Ξέροντας ότι είναι η πρώτη ατομική σας έκθεση πώς θα νιώσετε τελειώνοντας η έκθεση και γυρνώντας στο ατελιέ σας και πολλά από τα έργα σας δεν θα είναι μαζί σας?
Εάν ο αποχωρισμός των έργων, μου δίνει την δυνατότητα να νιώσω ότι συνέβαλα, έστω και ελάχιστα, στη διαμόρφωση μιας νέας σκέψης ή μιας καινούριας οπτικής πραγμάτων, τότε τα έργα μου βρίσκονται στα κατάλληλα χέρια.


ΣΤΗ ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Κριτικοί τέχνης σίγουρα δεν είμαστε αλλά πολλά αποκομίσαμε από αυτή μας την επαφή με τη ζωγράφο και τα έργα της. Διακρίναμε στους περισσότερους πίνακες μία ένταση με μικρά στοιχεία ηρεμίας που φτάνουν για να δώσουν την ισορροπία στο αποτέλεσμα. 

Δελεοπούλου Ελένη
Παναγιωτάκη Νίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου